Daune auto

Brokerii online, pana la 4% din total piata

"Asigurarile online sunt un fel de Fata Morgana. Toata lumea crede ca este un business de viitor, dar eu nu consider ca este un business in sine, nici pentru un asigurator si nici pentru un broker. In cazul SAFETY, vanzarile online reprezinta momentan 1,2 % din total. Online-ul inseamna eficienta si economie de timp pentru client si are multe caracteristici pe care, daca nu le tratam cu atentie, riscam sa nu crestem", a semnalat Viorel VASILE, Managing Partner, SAFETY Broker in cadrul evenimentului dedicat asigurarilor auto de lal FIAR 2012.

Nu exista raportari specifice, dar din estimarile portalului de vanzari online de asigurari ASIGURA.RO, piata de online intermediaza intre 2% si 4% din total piata si exista numeroase companii cu experienta care functioneaza in acest segment, atat cu actionariat strain cat si cu actionariat romanesc. De asemenea, interesul din partea clientilor pentru achizitia de polite online este in crestere.

Potrivit acestuia, nivelul actual al vanzarilor online este similar cu interesul asiguratorilor pentru piata de leasing din anii 99-2000. "In anul 1999, piata de leasing era o piata neinteresanta pentru companiile de asigurare, pentru ca, in 2008, sa devina cel mai important canal de distributie pentru aceasta industrie", a spus Viorel VASILE.

Spre comparatie, in tari europene precum Anglia, Franta, Spania, Polonia sau Ungaria, online-ul este cel mai important canal de vanzare pentru segmentul de retail si se vand atat asigurari obligatorii, cat si asigurari facultative. Potrivit reprezentantilor ASIGURA.RO, in tara noastra, piata se dezvolta din anul 2006 si se vand preponderent asigurari obligatorii si de abia de anul acesta se dezvolta solutii mai avansate de vanzari pentru asigurari facultative.

Sursa: 1asig.ro  
www.daune-auto.ro